Auto’s aansluiten op het internet. De auto als mobiele hotspot. Veel autofabrikanten zijn ermee bezig. BMW presenteerde meer dan een jaar geleden al zijn BMW ConnectedDrive systeem. Dat maakt het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het rijden tweets en facebook updates te laten voorlezen door het systeem. Helemaal feilloos werkte het destijds nog niet.
Maar de technologie schrijdt voort. Ford is ook volop bezig om zijn modellen te gaan verbinden met het internet. Inc.com schrijft:
In fact, Ford is on the forefront when it comes to connecting cars to the Internet–this year the company opened a new office in Silicon Valley where researchers and scientists now work on connectivity technology and cloud computing platforms for future vehicles.
Ford werkt concreet aan een app die het mogelijk maakt om via het centrale communicatiesysteem van de auto je mobiele apparaten aan te sturen. De Sync AppLink noemt Ford de toepassing. Inc.com voegt daar in het artikel verder aan toe dat het allerlei mogelijkheden opent voor lokaal adverteren.
First, if you’re a local business that relies on people stopping into your brick-and-mortar store, Roximity can help people find you as they’re driving around. Here’s how it works: A driver in a car equipped with Sync AppLink presses a voice command button and says things like “restaurant deals” or “entertainment deals” and any nearby offers from businesses registered with the Roximity service get zapped to their smartphone.
Of ik daarop zit te wachten?
januari 9, 2013 om 9:34 am |
[…] de ‘online connnected’ auto? Het lijkt er wel op. BMW werkt al enkele jaren aan zijn ConnectedDrive systeem en vorige week nog maakten Google en Kia bekend te gaan samenwerken. Die samenwerking moet erin […]