Mooi staaltje employer branding van Independer.nl

Amerikanen werken graag bij organisaties waar je lekker kunt eten. Dat is de strekking van het verhaal ‘Eetvoorwaarden op recruitmentsites’ op HRlog.nl. Leuk om te lezen. Nederlandse bedrijven zijn blijkbaar te nuchter om hun eetcultuur te delen met de buitenwereld. Of er is waarschijnlijk geen eetcultuur die de moeite van het promoten waard is. Eet een boterhammetje kaas, dan eet je al gek genoeg.

Maar natuurlijk zijn er nog heel veel andere terreinen denkbaar waarop werkgevers zich wel zouden kunnen onderscheiden. Independer.nl heeft dat heel goed begrepen toen zij bezig gingen met het traject om de tv-commercial ‘Indy’ te produceren voor het merk. Wat independer.nl gedaan heeft vind ik naar Nederlandse maatstaven redelijk uniek en heel goed.

In het kader van transparantie hebben zij op de corporate weblog het hele proces rondom de productie van de tv-commercial uit de doeken gedaan in The making of Indy. Van video-interviews met medewerkers en het reclamebureau tot inzichten in welke keuzes er gemaakt moesten worden. Uiteraard komen er ook zaken niet aan bod, maar desondanks een interessant kijkje in de keuken bij de marketingafdeling van Independer.nl. En daarmee wat mij betreft een sterk staaltje employer branding van deze op het oog sympathieke werkgever.

Eén reactie to “Mooi staaltje employer branding van Independer.nl”

  1. Marcel Says:

    Wat een fantastische case. Goed uitgewerkt zeg.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: