Auto-merken overheersen reclame-zendtijd tijdens de Super Bowl

Op 3 februari wordt Superbowl XLVII gespeeld in de Mercedes-Benz Superdome in New Orleans. Naast een strijd om het nationale American Football kampioenschap is het ook een marketing-event van betekenis. Meer dan 100 miljoen Amerikanen stemmen die dag af op de tv-uitzending.

Een mooi podium voor grote merken om zich van hun beste kant te laten zien in de duurste reclameblokken ter wereld. Dit jaar kost een 30-seconden commercial tijdens de Super Bowl een slordige 3,8 miljoen dollar. Vorig jaar was dat nog 3,5 miljoen.

Traditioneel zijn de auto-fabrikanten flink aanwezig in de reclame-tijd van de Super Bowl. Ook dit jaar weer. Business Insider presenteerde een lijst van 26 waarschijnlijke adverteerders. Acht daarvan zijn automerken en een negende is de grootste autosite van Amerika, Cars.com. De automerken die dit jaar waarschijnlijk te zien zijn tijdens de Super Bowl zijn:

  • Audi
  • Chrysler
  • Ford
  • Fiat
  • Hyundai
  • Kia
  • Mercedes-Benz
  • Volkswagen

Volkswagen kwam in 2011 tijdens de Super Bowl met de briljante Dart Vader commercial ter promotie van de nieuwe Passat. Die is op Youtube inmiddels meer dan 55 miljoen keer bekeken.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers liken dit: