Het hebben van een steengoede recruitment- of werkenbij-site is een must voor veel bedrijven. Uit onderzoek blijkt regelmatig dat werkzoekers dergelijke sites veelvuldig raadplegen. Maar het (laten) maken van een goede recruitmentsite is niet eenvoudig en veel bedrijven gaan daar hopeloos de mist mee in.
All Options, een van oorsprong Nederlandse beurshandelaar, heeft recent een nieuwe en flashy recruitmentsite gelanceerd. De site is gebouwd door het gerenommeerde bureau Info.nl. Kwa design is dus alles dik in orde. De opening van de site met een game is leuk en interactief. De game geeft je direct een indruk van het bedrijf en de kennis die nodig is voor een baan als trader. Je kunt er nog een Playstation 3 mee winnen ook. De game doet erg denken aan de spellen die Mindgame maakt.
Mocht je dan meer willen weten dan is er ook nog uitgebreid videomateriaal beschikbaar met interviews en zelfs een onderdeel bloopers. Opvallend minpuntje is dan wel het steenkolenengels van de meeste geinterviewden. Die daardoor eigenlijk hilarischer zijn dan de bloopers. Dat kan toch niet de bedoeling zijn geweest?
Een groter minpunt is dat je naar de corporate site doorgestuurd wordt als je daadwerkelijk wilt gaan solliciteren naar een baan als trader. En dan zelfs niet op een goede landingspagina terechtkomt, maar op de homepage. Zodat de zoektocht naar de baan en eventueel de reactie daarop weer helemaal opnieuw kan beginnen. Alleen nu in een veel minder dynamisch en flashy site.
februari 4, 2010 om 5:52 am |
[…] I-Kloon kwam ik er achter dat All Options, een Amsterdamse beurshandelaar, een nieuwe corporate […]