‘Companyrating ligt op intensive care, in kritieke toestand’, schreef recruitmentmatters.nl afgelopen 24 februari. VNU Media zal de stekker wel uit de site gaan trekken is de conclusie. Deze stelling en conclusie zijn niet op feiten maar eerder op vooroordelen en aannames van de stukjesschrijver gebaseerd. De mening van de schrijver is gebaseerd op de Alexa ranking van Companyrating.nl en op onvolledige berichtgeving over VNU Media in de media. Twee nogal dubieuze bronnen natuurlijk. De ware bron, VNU Media, is niet geraadpleegd voor zover ik weet.
Hoe zit het wel? Companyrating.nl is binnen een half jaar de meest succesvolle site in Nederland waar werknemers hun mening kunnen geven over (ex-)werkgevers. De site is zonder enige marketinginspanning in zes maanden kwa bezoek (ongeveer 30.000 unieke bezoekers) en bezoekersactiviteit de meest succesvolle site in dit genre. De site-bezoekers voegden in die periode 1.800 bedrijven toe en plaatsten meer dan 6.600 reviews. Dat betekent al meer dan 3 reviews gemiddeld per bedrijf. Deze cijfers zijn gewoon via de site inzichtelijk.
Met deze cijfers laat Companyrating.nl concurrerende sites als Jobinsider.nl (kennen we van Dragon’s Den) en Jobber.nl ver achter zich. Daar beperkt het aantal bedrijven en meningen zich tot een handjevol.
Er is geen enkel signaal dat VNU binnenkort zal stoppen met Companyrating.nl. Integendeel, wie de verantwoordelijken bij VNU hierover spreekt zal een heel ander geluid horen.
maart 10, 2009 om 1:52 pm |
[…] den Heijer van VNU Media geeft op zijn weblog i-kloon inzicht in het het succes van de beoordelingssite voor werkgevers, CompanyRating. Dit naar aanleiding van […]