Fake-commercial met Mercedes en Hitler viraal succes

Auto’s worden steeds voller gepropt met elektronica om het autorijden gemakkelijker en vooral veiliger te maken. Elektronica die overstekende voetgangers detecteert en automatisch afremt bijvoorbeeld. Tenzij … de overstekende voetganger Adolf Hitler is.

Met dit gegeven gingen een paar Duitse studenten aan het werk en maakten een fake-commercial voor Mercedes Benz.

Mercedes is niet blij met de video en heeft zijn juristen ingeschakeld. Tsja, over smaak valt in dit geval te twisten. Vanuit marketingperspectief een sterke creatieve vertaling van de benefit.

De video is op Youtube meer dan anderhalf miljoen keer bekeken. En het aantal duimpjes omhoog is tien keer zo groot als het aantal duimpjes naar beneden. Dan kun je gerust spreken van een viraal succes.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


%d bloggers op de volgende wijze: